12 Ocak 2015 Pazartesi

NOEL KEKİNİN GİZEMİ-AGATHA CHRİSTİE



Malum yeni yıl geldi. Yeni listeler... Yeni hedefler...Geçen yıl 75 kitap hedef koymuştum kendime 71 tane okuyabildim. Bu yıl çıtayı yükselttim. Ne kadar büyük olursa hedefim, o kadar çok okurum diye düşündüm. Yani maksat hedefi tamamlamak değil sadece okumak. Baskı yok :)
Yılbaşı sabahı ilk yaptığım calibroma sarılmak oldu. Çıkardım ve Noel Kekinin Gizemi kitabını açtım. Tam da bir yılbaşı sabahı okunacak kitap diye düşünmüştüm. Haklı çıktım.
Küçük hikayelerden oluşan kitabın ilk hikayesi Noel Kekinin Gizemi'ydi. Tüm hikayeler Poirot hikayeleriydi. Okurken her zamanki gibi çok zevk aldım. Agatha Christie'nin akıcı ve basit anlatım tarzını çok seviyorum. İğrenç ayrıntılara girmeden bir cinayet romanı okumak benim için bir lüks ve bu lüksün en büyük nedeni Agatha Christie.
Edebi değer diye yırtınan kitap ırkçıları bence Agatha'nın önünde diz çöksün. Yüzlerce kitabı olan ve yok satan,sevilen,sıkı takip edilen bir yazar Agatha. Ve yazımı öylesine basit öylesine rahat. İspatları yerinde ve süslemesiz olayları aktarımı alkışlatıyor. Çünkü bazı insanlar kitapta illa ağdalı dil beklediğinden, kafamızı karıştıran uzun cümleler istediğinden bu kitabı edebi olarak görmezler sanıyorum. Ama orada bir durun işte Agatha Christie az önce tezinizi çürüttü,aslında birçok yazar gibi. Her yazılan yazının edebi değer taşıdığını,ilgi görsün görmesin her kitabın kendi okuyucusu açısından çok değerli olduğunu söylüyorum ben. Kitap ırkçıları benden uzak dursun. Okuduğu kitaplar daha süslü kelimelerle yazıldı diye kendilerini benden üstün görenler öte gitsin. Çünkü onların hiçbir şey bildiği yok !



Kitap açıklaması:



İngilterenin kırsal kesiminde Noel zamanı bir ev düşünün. Şöminede odunlar çıtır çıtır yanıyor, birbirinden lezzetli yiyecekler konuklara ikram ediliyor. Böyle bir ortamda cinayet işlenebileceği hiç aklınıza gelir mi?
Hercule Poirot'nun yastığının üstüne bırakılan not, hiçbir şeyin göründüğü gibi olmadığını gösteriyordu. Ta ki karların içinde genç bir kızın cesedi bulunana dek...
Noel Kekinin Gizemindeki altı öyküde, Hercule Poirotnun gizemli cinayetleri çözümlemekte ne denli usta olduğunu görüyoruz.


270 sayfa



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder