12 Ocak 2015 Pazartesi

KAR TATİLİ-EMMANUEL CARRERE



Kar Tatili tesadüfen tanıştığım ama ölüp bittiğim bir kitap oldu. 95 femina ödüllü bu kitap filme çevrilmiş ve 98'de Cannes'da ödül almış.
  Yine bir Fransız yazar. Bana ne oluyor bilmem şu sıralar tesadüf eseri Fransız yazarları okumaya başladım. Genelde Türk ve Amerikan dışına çıkmazdım. Belki birkaç İngiliz. Ama şimdilerde Fransa, Japonya.. Dünya turundayım :) Sanırım kitap zevklerim gelişiyor. Daha önce okuyup sevdiğim kitapları hala seviyorum ama ısınamadığım kitapları tuhaf şekilde beğenmeye başladım. Hayırlısı :)
   Gelelim kar tatiline. İstanbul valimiz sağ olsun üst üste 3 gün kar tatili yapınca bir öğretmen olarak çok sevindim ve bu kitaba başlamak için bir işaret olarak algıladım.
     Bitirdiğimde bu kadar etkilendiğim kitap çok azdır. Son sayfalarda kalbim ağzımda gezdiğim de doğrudur. 13 yaşındaki Nicholas'ın düşünce dünyasındayız bu kitapta. Kendisi pek az asosyal ve içine kapanık. Felaket senaryoları üretip kendine acımayı pek seviyor. Mesela babası ölse ve öğretmeni onu sınıfın içinde acıklı bir yüz ifadesiyle çağırsa. Ona sarılsa ve üzüldüğünü söylese. Arkadaşları ona bulaşmayı bırakıp onlar da acısa belki. Bir iki tanesi teselli cümlesi kurar mesela.
   Hiç düşünmedik mi biz? Belki hala yapıyoruz. Komaya girsek kim başımızda bekler, kim perişan olur ya da ölsek kim ne kadar üzülür? Bunlar  aklımıza getirmediğimiz şeyler değil. İşte Nicholas'ın bu senaryoları zaten kitabı çekici kılan. Bu yüzden bu kadar okunası bu kitap. Final sahnesi ise bir başyapıtta olması gereken türden. Yani tam olarak vahim olayı cümlelere dökmüyor. Ama en acı bir şekilde içinizde hissettiriyor. Bunu becerebilmek dünyanın en zor işi olsa gerek. Bu yüzden bu yazarı niye daha önce duymadım,bu kitabı niye daha önce okumadım,çok şaşırıyorum.
   






Kitap Açıklaması 

Kar Tatili küçücük yüreğinde ince korkular, nice
bastırılmış arzular barındıran, büyüklerin
otoritesi altında ezilmiş, ürkek ve utanç bir
çocuğun, Nicholas'nın öyküsü. Daha hikayenin
başından küçük Nicolas'nın üzerinde bir tehdidin
dolaştığını hissediyoruz, bunu biliyoruz, tıpkı
Nicolas'nın kendi gibi. Nicolas yüreğinin
derinliklerinde bunu hep biliyordu zaten. Kar tatili
sırasında çocukluk korkuları kabusa dönüşecek.
Tehlikenin nereden ve kimden geleceğini bilmesek
de, bir şeylerin olacağının farkındayız. Asla
önüne geçilmeyecek korkunç
şeylerin.

Karton Cilt , 147 sayfa
Doğan Kitap tarafından yayınlandı




Bu korkunç orijinal kapağı koyuyorum ki beni dinleyip kitabı okuyun diye :DDDD

Rüyanıza girsin bu çocuk beni dinlemezseniz :D



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder